سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کسی که حکمتی را نشر داد، با آن یاد می شود [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :6
بازدید دیروز :14
کل بازدید :97365
تعداد کل یاداشته ها : 526
103/2/26
11:21 ص

 

همان‌طور که می‌دانید به وسیله نرم‌افزار Microsoft Word امکان ایجاد جدول های مختلف وجود دارد. اما در صورتی که یک متن در اختیار داشته باشید و قصد تبدیل آن به جدول بدون صرف وقت زیاد را داشته باشید چه خواهید کرد؟ در این ترفند به نحوه تبدیل مستقیم متن به جدول و همچنین تبدیل جدول به متن خواهیم پرداخت.



تبدیل متن به جدول:


1. متن مورد نظر را به حالت انتخاب دربیاورید.


2. به تب Insert رفته و بر روی Table کلیک کنید.


3. از منوی باز شده گزینه Convert Text to Table را انتخاب نمایید.


4. در پنجره باز شده امکان تعیین تعداد ستون‌ها و سطرها وجود دارد. همچنین در قسمت Separate text at می‌توانید تعیین کنید کاراکترهای موجود در متن بر چه اساسی از یکدیگر جدا شده و تبدیل به جدول شوند.


5. در نهایت بر روی دکمه OK کلیک کنید تا تبدیل انجام شود.

 


تبدیل جدول به متن:


1. جدول مورد نظر را انتخاب نمایید.


2. به تب Layout بروید.


3. اکنون بر روی Convert to Text کلیک نمایید.


4. در پنجره باز شده نحوه تبدیل جدول به متن را انتخاب نموده و بر روی دکمه OK کلیک کنید.


 



  
  

تصور کنید در نرم افزار Word در حال کار بر روی یک جدول هستید و می خواهید اطلاعات مورد نظر خود را در جدول ها درج کنید. اگر جدول شما خانه های زیادی داشته باشد باید دائما از ماوس و یا منوی Table استفاده کنید، که این کار واقعا زمانبر است. اما شما می توانید با استفاده از میانبرهای موجود در Word، دستورات مربوط به جدول را به سرعت انجام دهید.

 

لیست میانبر ها :

Ctrl + Alt + U ناپدید کردن خطوط جدول

Alt + PageUp رفتن به بالای ستون در جدول

Alt + PageDown رفتن به پایین ستون در جدول

Alt + Home رفتن به اول سطر در جدول

Alt + End رفتن به انتهای سطر در جدول

Tab رفتن به خانه بعدی. در صورتی که در آخرین خانه جدول این کلید را فشار دهید، یک سطر به جدول اضافه می‌شود.

Shift + Tab رفتن به خانه قبلی

Alt + a و t شکستن یا جدا کردن جدول

Alt + a و w برداشتن قلم

Alt + a و g نمایش یا عدم نمایش GridLine ها

Alt + a و p باز شدن کادر Split Cells جهت چند قسمت کردن خانه‌ها




  
  

 

ممکن است برای شما هم این مشکل پیش آمده باشد که وقتی قصد نوشتن متن فارسی در محیط کدنویسی Access را دارید، کاراکترهای تایپ شده به صورت علامت سوال ؟؟؟ نمایش داده شود.
 
برای اینکه در محیط کد نویسی اکسس بتوانید فارسی تایپ کنید، باید در این محیط  روی منوی Tools کلیک کنید و سپس روی Options کلیک نمایید. صفحه ای برای شما باز می شود. در این صفحه باید روی زبانه Editor Format کلیک کنید. در این صفحه باید در بخش Font  فونت Courier New Arabic وجود داشته باشد، این فونت را انتخاب نمایید.
 
در صورتی که فونت Courier New Arabic وجود نداشت ابتدا آن را دانلود کنید و آن را در فولدر Fonts در پوشه windows کپی کنید. سپس برنامه اکسس را دوباره راه اندازی کنید و فونت مود نظر را انتخاب کنید.
 
 
به این ترتیب میتوانید به راحتی در محیط کدنویسی اکسس، هر متن فارسی را تایپ کنید.




  
  
مجموعه آفیس مانند یک جعبه ابزار برای کارهای اداری است، که از هر نوع برنامه مورد نیاز در آن وجود دارد. و هر ابزار برای کار خاصی در نظر گرفته شده است.
 
مساله مهمی که وجود دارد ارتباط بین نرم افزار های آفیس است که مایکروسافت به خوبی از عهده آن برآمده است. برای مثاله به راحتی می توان اطلاعات را از Excel به Access منتقل نمود.
 
برای این کار چند روش وجود دارد. ما آسان ترین راه را با مثالی توضیح می دهیم:
 
تصور کنید یک فایل Excel دارید که 100 نام و نام خانوادگی در آن وجود دارد. و در نرم افزار Access جدولی دارید به نام Personel که دارای دو فیلد به نام های Name و Family است. حالا میخواهید نام و نام خانوادگی را از اکسل به اکسس انتقال دهید.
 
برای این کار ابتدا فایل Access را باز کنید. سپس به فایل Excel رفته و 100 نام را کپی کنید. سپس روی ستون Name در Access کلیک کرده و Paste را بزنید. خواهید دید نام ها از اکسل به اکسس به راحتی انتقال یافته اند. برای Family هم به همین شکل عمل کنید. توجه داشته باشد پس از Paste کردن، اکسس پیامی مبنی بر انتقال 100 رکورد به جدول خواهد داد، که باید روی Yes کلیک کنید تا انتقال تکمیل گردد.
 
 
این انتقال اطلاعات از Excel به Access بدون ایجاد مشکل در اطلاعات انجام خواهد شد.



  
  

 

شبکه به دو یا چند کامپیوتر گفته می شود که به وسیله کابل یا خطوط تلفن به هم متصل شده و قادر به ارتباط با یکدیگر و استفاده از منابع  یکدیگر مثل داده ها ، برنامه ها و سایر منابع       سخت افزاری مثل چاپگر می باشد.
تا یک دهه پیش دلایل اصلی برای اتصال کامپیوترها این بود که چند کامپیوتر ارزان قیمت با حداقل امکانات بتوانند از یک کامپیوتر پر قدرت مرکزی خدمات دهنده به طور مشترک بهره گیرند و همه کامپیوترها بتوانند از یک چاپگر مرکزی استفاده کنند و همچنین همگی از یک نسخه نرم افزار گران قیمت که در کامپیوتر مرکزی وجود داشت به طور اشتراکی بهره گیرند و لذا هدف اصلی، اشتراک در منابع و صرفه جویی در هزینه بود. هدف شبکه های کامپیوتری امروزی بیشتر به اشتراک گذاشتن اطلاعات و ایجاد امکان کارگروه است و لذا علاوه بر صرفه جویی در هزینه در وقت نیز صرفه جویی شده و حس یگانگی گروهی را در مسیر اهداف مشخص در سازمان بوجود می آورد.

طبقه بندی شبکه ها :
بطور کلی می توان شبکه ها را به دوزیر دسته تقسیم کرد:
1-شبکه محلی (LAN)         2-شبکه وسیع (WAN)
 
شبکه محلی یا LAN (Local Area Network) :
شبکه محلی که در ناحیه ای کوچک مثل ساختمان یک اداره و یا یک دانشگاه ایجاد می شود و وسیله ارتباطی این شبکه عمدتا” کابلهای اتصال دهنده است.
 
شبکه وسیع یا WAN (Wide Area Network) :
شبکه های پوشش وسیع، ناحیه ای بزرگ(بدون توجه به مرزهای جغرافیایی) مانند شعبه های یک بانک در سطح کشور را پوشش میدهد، وسیله ارتباطی این شبکه ها خطوط تلفن معمولی و یا خطوط Leased Line و یا ارتباطات ماهواره ای می باشد. 
چون علائم کامپیوتری دیجیتالی است و علائم تلفن معمولی آنالوگ می باشد، شبکه WAN به وسیله ای احتیاج دارد که این علائم را به هم تبدیل کند، این وسیله مودم نام دارد. در واقع مودم وسیله ای است که فرمانها و اطلاعات رقمی یا دیجیتالی کامپیوتر را به سیگنالهای قیاسی یا آنالوگ تبدیل می کند و در نتیجه می توانند از طریق خط تلفن به مودم دیگر برسند و مودم دوم نیز به نوبه خود سیگنالهای آنالوگ را دوباره به اطلاعات و فرمانهای رقمی یا دیجیتالی تبدیل می کند تا بتوانند مورد استفاده کامپیوتر طرف مقابل قرار گیرند. مودم هم می تواند اطلاعات را ارسال کند و هم اطلاعات را بگیرد.
مودمها به دو صورت ساخته می شوند:
1-داخلی یا Internal که به صورت کارت داخل کامپیوتر روی مادربورد نصب می شود.
2-خارجی یاExternal که به عنوان یک دستگاه جانبی در خارج از کامپیوتر قرار گرفته و بوسیله سیم به پورت کامپیوتر وصل می شود.
در اوایل در خطوط معمولی تلفن (کابلهای مربوط به سیستمهای تلفن ملی و فراملی که PSTN یا Public Switched Telephone Network  نامیده می شوند)  سرعت مودم از 300 بیت در ثانیه آغاز شد تا شرایط حاضر که سرعت آنها 56 کیلو بیت بر ثانیه رسیده است. برای داشتن سرعت بالاتر می توان از خطهای اختصاصی (Leased Line)  استفاده کرد .  این خطوط پهنای باند عریض تری نسبت به خطهای شبکه تلفن معمولی دارند و چون تماسها به تجهیزات سویچینگ هدایت نمی شوند، این خطها سریعتر از خطهای تلفنی معمولی می باشد. مسائل و مشکلات تبدیل اطلاعات بوسیله مودم باعث شد که ایده ایجاد شبکه ای مطرح شود که بتواند صدا و داده را بصورت مجتمع ارسال و دریافت نماید با این ایدة شبکه رقمی خدمات مجتمع (ISDN)  یا (Integrated Services Digital Network)    ایجاد شد .این شبکه ها همانگونه که از نامشان استنباط می شود برای انتقال علایم دیجیتال طراحی شده اند. در این روش از یک مودم مخصوص یا کارت تطبیق دهنده میتوان استفاده کرد و به اینترنت وصل شد، از این کارت در هر ثانیه 128 کیلو بایت اطلاعات مبادله می شود.


  
  
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >