سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زبان خردمند در پس دل اوست ، و دل نادان پس زبان او . [ و این از معنیهاى شگفت و شریف است و مقصود امام ( ع ) این است که : خردمند زبان خود را رها نکند تا که با دل خویش مشورت کند و با اندیشه خود رأى زند ، و نادان را آنچه بر زبان آید و گفته‏اى که بدان دهان گشاید ، بر اندیشیدن و رأى درست را بیرون کشیدن سبقت گیرد . پس چنان است که گویى زبان خردمند پیرو دل اوست و دل نادان پیرو زبان او . ] [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :8
بازدید دیروز :14
کل بازدید :97367
تعداد کل یاداشته ها : 526
103/2/26
4:36 ع

ممکن است این مسئله برای شما نیز پیش آمده باشد که دوست داشته باشید سیستم خود را به حالتی تنظیم کنید که به فرض پس از یک ساعت به شکل اتوماتیک خاموش شود. برای این کار راه های مختلفی همانند استفاده از نرم افزارهای متفرقه وجود دارد ، اما ویندوز XP نیز امکان این کار را به شکلی مخفی داراست! بدین شکل که با یک عمل ساده میتوان تایمری را ظاهر کرد که بسته به زمان دلخواه شما سیستم را خاموش خواهد کرد. در این ترفند قصد داریم به معرفی این ترفند که بسیاری از آن بی خبرند بپردازیم.

برای اینکار:
از منوی Start وارد Run شده و عبارت زیر را وارد نمایید:
    Shutdown -s -t TIME
دقت کنید که به جای عبارت TIME زمان دلخواهی که میخواهید سیستم پس از آن خاموش شود را بر حسب ثانیه وارد نمایید.


به عنوان مثال قصد داریم تا کامپیوتر یک ساعت دیگر به شکل اتوماتیک خاموش شود ، برای این کار کافی است عبارت Shutdown -s -t 3600 را در Run وارد نموده و نهایتا Enter بزنیم.
پس از این کار خواهید دید پنجره ای باز خواهد شد که تایمر آن تا زمان به صفر رسیدن و خاموش کردن سیستم کار خواهد کرد.


برای ریست کردن اتوماتیک هم میتوانید از دستور زیر بهره بگیرید:
    Shutdown -r -t TIME


برای متوقف کردن تایمر هم میتوانید دستور زیر را در Run وارد کنید:
    Shutdown -a


 



  
  

شاید محدود کردن کاربر در اعمال تغییرات در سیستم یکی از روشهای مناسب برای جلوگیری از از کار افتادگی سیستم در اثر تغییرات غیر لازم میباشد. بسیار دیده شده که کاربران از تغییر محیط، شرایط و یا نحوه کار سیستم نسبت به قبل گلایه دارند و مدعی هم هستند که هیج تغییری اعمال نکرده اند. این مساله ای است که اغلب سرپرستان سیستمها با آن مواجه هستند و مایکرسافت در ویندوز 2000 و XP امکانی را بنام Group Policy در ویندوز گنجانده که بتوان دسترسی یه سیستم را به طرق مختلف محدود کرد.


Group Policy این امکان را فراهم میکند تا بتوان Control Panel را به روشهای مختلف کنترل کرد:
 
1-  دسترسی به Control Panel و اجزای آن را به طور کل از کار بیندازید.
2-  فقط گزینه های خاصی در Control Panel نمایش داده شوند.
3-  گزینه های خاصی را از دید کاربر مخفی کند.


برای آغاز کار ابتدا باید وارد کنترل Group Plolicy بشوید که یکی از روشهای دسترسی به آن اجرا gpedit.msc از گزینه RUN در منوی Start می باشد.


جهت از کار انداختن Control Panel مراحل زیر را طی کنید:
1-  از منوی Start گزینه Run را انتخاب کنید و بعد از نوشتن gpedit.msc با زدن دکمه OK آن را تایید کنید.
2-  در قسمت User Configuration به Administrative Templates بروید و با زدن علامت + کنار آن به گزینه های آن دسترسی پیدا کنید و Control Panel را انتخاب کنید.
3-  اگر از ویندوز 2000 استفاده میکنید بر روی Disable Control Panel و اگر از XP استفاده میکنید بر روی Prohibit access to the Control Panel دوبار کلیک کنید.
4-  گزینه Enable را انتخاب کنید و OK را بزنید


حالا دیگر هیج یک از کاربرها قادر به دسترسی به Control Panel نیستند حتی شما Administrator عزیز !


متاسفانه در یک سیستم Workgroup محدودیت به تمامی کاربرهای سیستم اعمال میشود حتی Administrator و برای رهایی از این مشکل باید از یک سیستم مبتنی بر Domain استفاده کرد تا بتوان با استفاده از OU ها تغییرات را به کاربرها و گروههای خاص اعمال کرد.
شما می توانید جهت دور کردن کاربر از گزینه های خاص در Control Panel اقدام به مخفی کردن گزینه های خاص بکنید و یا اگر قصد مخفی کردن اغلب کنترلها را دارید می توانید از گزینه دیگری استفاده کنید که به شما اجازه می دهد به فقط گزینه هایی که مایلید را نمایش دهد:

1-  مراحل 1 و 2 حالت قبل را دنبال کنید.
2-  بر روی Hide Specified Control Panel Applets دو بار کلیک کنید و Enable را انتخاب کنید.
3-  بر روی Show کلید کنید و در پنجره جدید دکمه Add را بزنید.
4-  حالا در پنجره جدید نام کنترل مورد نظر خود را بنویسید. نامی که وارد میکنید باید عینا نام کنترل مورد نظر در Control Panel باشد. در این مثال ما قصد داریم کنترل System را که کاربر در صورت دسترسی به آن میتواند بسیاری از تنظیمات حساس سیستم را تغییر دهد از دید خارج کنیم لذا بنویسید system و همه پنجره ها را OK کنید.


حالا در صورت مراجعه به Control Panel دیگر System را در آن نمی بینید. به یاد داشته باشید که فقط قادر به دیدن آن نیستید و این به معنی محدود کردن دسترسی به این کنترل نیست و یک کاربر حرفه ای میتواند هنوز با نوشتن sysdm.cpl در خط فرمان آن را فرا بخواند.




  
  

 

میخواهید کیبورد را قفل کنید تا وقتی که پشت کامپیوترتان نیستید خیالتان راحت باشد ؟


ابتدا Shift سمت راست کیبورد را به مدت 10 ثانیه نگه دارید. اخطاری در صفحه ظاهر میشود که باید Ok کنید. به این ترتیب کیبورد قفل میشود و هیچ دکمه ای کار نمیکند.

برای به کار انداختن کیبورد، یک آیکون ساعت کنار ساعت ویندوز نمایان میشود. با دوبار کلیک کردن روی آن صفحه ای باز خواهد شد. در وسط صفحه گزینه ی Use Filterkeys را غیره فعال کرده سپس Ok کنید. حالا دوباره کیبورد شما کار میکند.


  
  

در این ترفند قصد داریم روشی بسیار جالب را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن خودتان میتوانید بدون نیاز به نرم افزار خاصی و تنها از طریق رجیستری ویندوز، پیغام های مختلف ویندوز را فارسی کنید. این ترفند روی تمامی نسخه های ویندوز قابل اجراست.

روش کار:
از منوی Start وارد Run شوید و در آن عبارت regedit را وارد کنید و Enter بزنید تا ویرایشگر رجیستری باز شود.


اکنون به آدرس زیر بروید:

HKEY_USERS\S-1-5-21-1614895754-1425521274-1177238915-500\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam\MUICache


حالا در پنجره سمت راست ویرایشگر رجیستری، میتوانید پیغام های مختلف ویندوز را مشاهده کنید. کافی است روی هر کدام از آنها دوبارکلیک کنید و در پنجره جدید و قسمت Value Data به جای عبارت انگلیسی، معادل فارسی آن را بنویسید. نهایتا OK را بزنید تا تغییرات اعمال شود.

 

بعد از پایان کار، ویندوز خود را ریستارت کنید تا نتیجه را ببینید. پیشنهاد میکنیم ابتدا یک پیغام را فارسی کنید و نتیجه را تست کنید. بعد از اطمینان از صحت عملکرد، میتوانید تمام پیغام های مورد نظر خود را فارسی کنید.




  
  


در ویندوز XP و در پوشه Program Files پوشه ای به نام Xerox وجود دارد که داخل آن پوشه ی خالی دیگری به نام Nwwia موجود است. این پوشه طی نصب ویندوز ساخته می شود و مربوط به برنامه Windows Image Acquisition است. همچنین این فولدر توسط سیستم محافظت شده است به طوری که ویندوز اجازه حذف آن را نمی دهد. این پوشه کارایی خاصی ندارد و خوشبختانه خطرناک هم نیست. به همین دلیل میتوان این پوشه مزاحم را حذف نمود. هم اکنون قصد داریم تا ترفندی کاربردی برای پاک کردن پوشه Program Files/Xerox/Nwwia به شما معرفی کنیم.

برای این کار:
ابتدا از منوی Search ، Start ویندوز را اجرا کنید.
سپس All files and folders را انتخاب کرده و در بخش بعدی ، فلش کنار More advanced options را بزنید. اکنون تیک گزینه های زیر را بزنید:

Search system folders
Search hidden files and folders
Search sub folders

حالا عبارت sfcfiles را در فیلد ابتدایی وارد کرده و دکمه Search را بزنید.
پس از پایان جستجو ، تعدادی فایل sfcfiles.dll یافت خواهد شد.
اکنون روی تک تک این فایل ها راست کلیک کرده و Rename را انتخاب کنید و نام آن را به نام دلخواهی غیر از آن چه هست تغییر دهید. مثلا sfcfiles2.dll.
در این زمان شما پیغام خطایی دریافت خواهید کرد مبنی بر این که این فایلها جزء فایلهای سیستم اند و از شما درخواست می کند که برای برگرداندن آنها به حالت اول CD ویندوز را بگذارید ، دکمه Cancel را بزنید.
سپس سیستم را Restart نمایید.
اکنون پس از راه اندازی مجدد سیستم به سادگی میتوانید با فشردن دکمه Delete پوشه Xerox و همچنین Nwwia را پاک نمایید.


  
  
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >