سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و او را گفتند خردمند را براى ما بستاى فرمود : ] خردمند آن بود که هر چیزى را به جاى خود نهد . [ پس او را گفتند نادان را براى ما وصف کن ، گفت : ] وصف کردم . معنى آن این است که نادان آن بود که هر چیز را بدانجا که باید ننهد ، پس گویى ترک وصف ، او را وصف کردن است چه رفتارش مخالف خردمند بودن است . ] [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :3
بازدید دیروز :14
کل بازدید :97362
تعداد کل یاداشته ها : 526
103/2/26
4:52 ص

 

اگر از کاربران قدیمی و حرفه ای Word 2003 باشید، شاید پیدا کردن برخی از ابزارهای این نرم افزار در نسخه Word 2007 برای شما دشوار باشد.


اگر مایلید بدانید که دستور متناظر با هر دستور در برنامه Word 2003 در کجای برنامه Word 2007 قرار دارد، کافی است برنامه Interactive Word 2003 to Word 2007 Command Reference را از سایت مایکروسافت دانلود نمایید.

لینک صفحه دانلود :

http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=10257

 

شرکت مایکروسافت برای کاربران برنامه قدیمی Word 2003 ، یک راهنمای تصویری و محاوره ای ایجاد کرده است که به کمک آن قادر خواهند بود از مکان جدید آیکنهای متناظر در Word 2007 آگاه شوند. دقت کنید که برای اجرا و مشاهده این برنامه لازم است که برنامه Adobe Flash Player 7.0 یا نسخه بعد از آن در سیستم شما نصب باشد.


نحوه استفاده از این برنامه:


1- پس از دانلود برنامه از سایت مایکروسافت، فایل فلشی به شکل زیر در مسیر نصب برنامه قرار می گیرد.

 


 
2- برنامه مذکور را اجرا کنید. خواهید دید که  صفحه نخست برنامه به شکل زیر خواهد بود. در این صفحه دکمه Start را کلیک کنید.

 


 
3- خواهید دید که در پنجره جدید، شمایی از Word 2003 به شکل زیر نمایش داده خواهد شد.

 


 
4- حال ماوس خود را بر روی هر یک از آیکون های موجود در Word 2003 که به دنبال مکان جدید آنها در Word 2007 هستید قرار دهید. مثلا فرض کنید به دنبال مکان جدید کنترل Undo در Word 2007 هستید. برای این منظور ماوس خود را بر روی فرمان Undo در Word 2003 قرار دهید.

 



5- همانگونه که در تصویر می بینید مکان نظیر فرمان Undo به صورت Highlight شده در صفحه نمایش می یابد. ملاحظه می کنید که مکان جدید این دستور در Word 2007 در Quick Access Toolbar قرار دارد.

 

 

توجه کنید که برای برخی دیگر از برنامه های معروف مجموعه آفیس نظیر Outlook, Excel, PowerPoint و Access نیز چنین فایل های فلش راهنمایی وجود داشته و از طریق سایت رسمی شرکت مایکروسافت قابل دانلود است. تمامی این فایلها مکان جدید دستورات در نسخه 2007 را در مقایسه با نسخه 2003 نشان می دهند.
در زیر نمایی از Excel 2003 to Excel 2007 Interactive Command Reference Guide و نحوه استفاده از آن نمایش داده شده است.

 

 

نکته: با توجه به شباهت ظاهری ورد 2007 با نسخه های 2010 و 2012 ، از این نرم افزار برای پیدا کردن ابزارهای قدیمی Word در این نسخه ها نیز می توانید استفاده کنید.

 


  
  

 

ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد که بخواهید یک فایل Word را به یک فایل PowerPoint تبدیل کنید. این کار از آفیس 2007 به بعد قابل اجرا می باشد.در این ترفند ما شما را با نحوه انجام این کار به صورت مستقیم با Word، آشنا خواهیم کرد.

 

روش کار

 

Microsoft Word 2007

1- بر روی دکمه Office در بالای صفحه سمت چپ کلیک کنید.
2- در منوی باز شده بر روی دکمه Word Options کلیک نمایید.
3- در پنجره باز شده، از قسمت سمت چپ، Customize را انتخاب نمایید.
4- از منوی Choose commands from گزینه Commands Not In The Ribbon را انتخاب نمایید.
5- از لیست پایین آن گزینه Send to Microsoft PowerPoint را یافته و آن را انتخاب کرده و بر روی دکمه Add کلیک کنید تا این گزینه به لیست مقابل منتقل شود.
6- بر روی دکمه OK کلیک کنید.
7- آیکن گزینه Send to Microsoft PowerPoint در نوار Quick Access قرار خواهد گرفت. این نوار در بالاترین قسمت برنامه در سمت چپ صفحه قرار دارد.
8- فایل Word مورد نظر خود را فراخوانی کرده و با کلیک بر روی این گزینه فایل را مستقیماً وارد محیط PowerPoint کنید.
 
Microsoft Word 2010
1- به تب File بروید.
2- بر روی Options کلیک نمایید.
3- در پنجره باز شده، از قسمت سمت چپ، Quick Access Toolbar را انتخاب نمایید.
4- از منوی Choose commands from گزینه Commands Not In The Ribbon را انتخاب نمایید.
5- از لیست پایین آن گزینه Send to Microsoft PowerPoint را یافته و آن را انتخاب کرده و بر روی دکمه Add کلیک کنید تا این گزینه به لیست مقابل منتقل شود.
6- بر روی دکمه OK کلیک کنید.
7- آیکن گزینه Send to Microsoft PowerPoint در نوار ابزار Quick Access قرار خواهد گرفت. این نوار در بالاترین قسمت برنامه در سمت چپ صفحه قرار دارد.
8- کافی است فایل Word مورد نظر خود را فراخوانی کرده و با کلیک بر روی این گزینه فایل را مستقیماً وارد محیط PowerPoint کنید.
 
نکته: دقت کنید متونی که در نرم‌افزار Word فرمت Heading 1 داشته باشند، در محیط Powerpoint تبدیل به تیتر اسلاید خواهند شد.



  
  

شاید شما جزو افرادی باشید که با اسناد مهم سرو کار دارید و امنیت آنها برای شما خیلی مهم است. در این مطلب، با آموزشی که در اختیار شما قرار می دهیم شما می توانید به راحتی اسناد خود را رمز گذاری کنید تا در امان باشند.

 

روش کار

1- در برنامه Word یا PowerPoint  از منوی File گزینه Save as را انتخاب کنید

2- در پنجره باز شده گزینه Tools و سپس General Option را انتخاب کنید.

3-  در دو جدول  Password to Open و Password to Modify شما باید دو رمز متفاوت برای آن وارد کنید پس از وارد کردن و زدن ok بار دیگر باید این عمل را تکرار کنید.

پس از ذخیره کردن برنامه و خروج از آن، از این پس برای ورود از شما رمز عبور می‌خواهد و تا وارد نکردن رمز صحیح برنامه اجرا نمی‌شود.




  
  

هنگامی که از نرم افزار Word استفاده می کنید ممکن است هنگام تایپ اعداد متوجه شوید که اعداد شما به صورت انگلیسی تایپ می شود و این برای اسناد فارسی صحیح نیست. برای اینکه این مشکل حل شود باید به صورت زیر تنظیمات را اصلاح نمایید.

 
اگر از Word 2007 یا Word 2010 استفاده می کنید، در بالای صفحه بروی لوگوی Word کلیک کنید و سپس Word Options را انتخاب کنید.
 
اگر از Word 2013 استفاده می کنید بر روی File کلیک کرده و Word Options را بزنید.
 
پس از باز شدن پنجره Word Options ، به قسمت Advanced رفته و سپس Show Document Content را پیدا کرده و گزینه‌ Numeral آن را به CONTEX تغییر دهید.
 
اکنون اگر اعداد را تایپ کنید خواهید دید که فارسی تایپ میشوند.



  
  

 

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که زمان کار با نرم افزار Word نیاز به واحد اندازه گیری سانتیمتر داشته باشید. برای اینکه بتوانید واحد اندازه گیری خط کش Word را از اینچ به سانتیمتر تغییر دهید باید به صورت زیر عمل کنید.

 

1. در منوی File بر روی Options کلیک نمایید.

2. در پنجره باز شده، در قسمت سمت چپ، بر روی تب Advanced کلیک کنید.

3. در سمت راست پنجره و در قسمت Display، گزینه  Show measurements in units of را بر روی Centimeters تنظیم نمایید.

4. در پایان بر روی دکمه ی OK کلیک کنید.

 

اکنون واحد اندازه گیری خط کش بالا و پایین صفحات ورد به سانتی متر تبدیل شده است.




  
  
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >