سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] آن که به عیب خود نگریست ، ننگریست که عیب دیگرى چیست ، و آن که به روزى خدا خرسندى نمود ، بر آنچه از دستش رفت اندوهگین نبود ، و آن که تیغ ستم آهیخت ، خون خود بدان بریخت ، و آن که در کارها خود را به رنج انداخت ، خویشتن را هلاک ساخت ، و آن که بى‏پروا به موجها در شد غرق گردید ، و آن که به جایهاى بدنام در آمد بدنامى کشید ، و هر که پر گفت راه خطا بسیار پویید ، و آن که بسیار خطا کرد شرم او کم ، و آن که شرمش کم پارسایى‏اش اندک هم ، و آن که پارسایى‏اش اندک ، دلش مرده است ، و آن که دلش مرده است راه به دوزخ برده . و آن که به زشتیهاى مردم نگرد و آن را ناپسند انگارد سپس چنان زشتى را براى خود روا دارد نادانى است و چون و چرایى در نادانى او نیست ، و قناعت مالى است که پایان نیابد ، و آن که یاد مرگ بسیار کند ، از دنیا به اندک خشنود شود ، و آن که دانست گفتارش از کردارش به حساب آید ، جز در آنچه به کار اوست زبان نگشاید . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :8
بازدید دیروز :4
کل بازدید :97353
تعداد کل یاداشته ها : 526
103/2/25
3:20 ع

کارت ملی هوشمند یک کامپیوتر ساده و کوچک است که با اتصال یک کارتخوان می توان به اطلاعات درون آن دسترسی پیدا کرد.

البته اطلاعات درون کارت ملی هوشمند به طور امنی نگهداری می شود که خود کارت از دسترسی غیر مجاز به آن جلوگیری می کند.در وافع یکی از مزایای اصلی کارت ملی هوشمند، نسبت به کارت ملی کاغذی همین امنیت بالای آن چه به لحاظ بصری و چه به لحاظ دیجیتالی می باشد.به این ترتیب می توان اطلاعات محرمانه تری را با ضریب اطمینان بالاتر بر روی کارت ملی هوشمند نگهداری کرد.

تا کنون کشورهایی مختلفی اقدام به طراحی و بعضا پیاده سازی کارت ملی هوشمند در کشورمان کرده اند.تقریبا تمامی کشورهای حوزه خلیج فارس و اکثر کشورهای خاور دور پروژه کارت ملی هوشمند را شروع کرده اند. در آسیا کشورهایی مثل مالزی و سنگاپور و هنگ گنک در این زمینه پیشرو بوده اند و هم اکنون کارن ملی هوشمند دارند که می تواند از این کارت برای ارائه خدمات مختلف استفاده کنند.

کشورهای مختلف بر اساس نیاز و امکانات موجود کاربردهای متفاوتی را روی کارت ملی هوشمند خود گنجانده اند اما نکته مشترک در اکثر موارد شناسایی و تثدیق هویت به صورت دیجیتال است

مزایای کارت ملی هوشمند نسبت به کارت ملی کاغذی

شناسایی در حوزه دیجیتال

امکان تصدیق هویت بر اساس رمز عبور ، رمز نگاری و بیومتریک به صورتی که هم کارت هم صاحب کارت و هم سیستم بهره برداری بتوانند دو به دو یکدیگر را تصدیق کنند.

امکان پزدازش اطلاعات

امکان تغییر اطلاعات پس از صدور بدون تعویض کارت

امکان پشتیبانی از کاربردهای مختلف

امکان افزودن با اطلاعات بر حسب مجوزهای دسترسی مختلف به صورت کاملا امن

امکان استفاده  کارامدتر از خدمات دولت الکترونیک

سازمان ثبت احوال کشور به عنوان مرجع امور هویتی کشور در نظر دارد تا طی یک طرح برنامه ریزی شده کارت های ملی هوشمند را جایگزین کارت های فعلی نماید.

کارت ملی هوشمند به عنوان مقدمه ای برای ورود به جامعه اطلاعاتی می تواند موجب توزیع عادلانه فرصت ها، کاهش بسیاری از هزینه های دولت مردم و بنگاهها شوند.

این امور می  تواند نقش به سزایی در پویایی اقتصادی داشته باشد.